Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Milí diskutující, děkuji všem za Vaše názory. Velmi si jich vážím, přemýšlím o nich. V blogu primárně hodnotím film, který jsem viděl, líbil se mi a tuto skutečnost jsem si dovolil dát do kontextu s většinovým (patrno i z této diskuze) názorem, který jej odsuzuje, aniž by jej dotyční mnohdy viděli. Nic víc, nic míň. Hezký den všem z Drslavic :-)

0 0
možnosti
LK

Film nestojí za mnoho, kamera je mizerná, světla podprůměrná, příběh povrchní s podbízivým plytkým závěrem, jen etnikum v centru pozornosti je teď u nás in. Nic nevypovídá ani o Romské společnosti ani o většinové, není dokumentem ani prózou, je to takové hození kamene do rybníka bez žabiček.

2 1
možnosti
RC

R18o90m17a73n 22C29e19r19n49y

24. 2. 2015 12:22

díky bohu za jeden normální názor k tomuto filmu v celé diskusi - hlava mi to nebere, kolik lidí tu přiznává, že ten film vůbec neviděli a vlastně ani nepotřebují, protože jejich názor na nějaký film o cikánech je přeci dávno hotový  8-o

0 0
možnosti
PV

P81a48v57e33l 57V76é46b43r

22. 2. 2015 22:39

Není ten film až příliš odtržený od reality? Třeba ten závěr: Cikáni cestující za prací. To už hodně dlouho nikdo neviděl.

8 0
možnosti
JS

ale mohli by se toho chytit ;-)

0 0
možnosti
MN

Ten film jsem viděl a mám pocit, že jsem snad jediný, kdo ho viděl. Hodinu a třičtvrtě tam cikáni pořvávali "p*čo, bu*erante, dylýno" a chovali se jak primitivové. Když útočili na řidiče autobusu, ten jim nechtěl zastavit. Když se nenahlásili včas na pracák, přišli o dávky. Když dělali brajgl před diskotékou a řvali, že se budou rvát, ochranka řekla "sorry, tebe dovnitř nepustim"... a když se dobrotivá bílá ženská bez předsudků vydala na cikánskou zábavu, tak ji tam okradli. 

Přišlo mi to asi stejně pohoršující, jako příběh dítěte, které se 3x spálí o horkou plotýnku a po čtvrté už se bojí si sáhnout znovu. Netušim, jak z toho intoušové udělali kritiku předsudků a zlé české společnosti... 8-o

8 0
možnosti
PN

P85e44t97r 39N79ě60m85e91c

22. 2. 2015 21:26

Rosťo, i ja film videl, ale neprisel mi nic moc :(

2 0
možnosti
AK

Starosto, misto ciganu mozete udelat hodne dobreho pro dedinu, Slovacko, Moravu. Na sv. Cyrila a Metodeja vyveste na urade moravsku vlajku a vsecko bude v rychtiku. :-)R^

4 1
možnosti
KL

dalsi obhajce neobhajitelneho? aneb jak vsichni tem chudakum cikanum ublizujeme a oni tak musi hledat svou zemi zaslibenou jinde. film jsem nevidel, ale abych s vami mohl nesouhlasit, tak to neni potreba, zkusenosti s timto etnikem mam z naseho mesta spoustu. nazor vetsinove spolecnosti neni veden rasismem (kdyby byli cesi rasisti, pocitili by to jiste napr. i vietnamci, ukrajinci a dalsi), ale pokud chcete byt za kazdou cenu negativni, tak za tim stoji zavist. vstavam v pul pate, celkem dlouho jezdim do prace, o vikendu to dospavam, takze si jen zavistive predstavuji, jaka by to byla nadhera se rano vzbudit v osm hodin, po snidani se vydat na nejaky prijemny vylet do prirody, jindy si precist knihy, ktere odkladam na "az bude cas", atd. atd. a moc dobre vim, o cem mluvim, par mesicu jsem si takto uzival v mezidobi mezi dvema zamestnanimi.

nerikam, ze je nutne znovu zavadet povinnost pracovat, ale pokud ma nekdo zdravy a schopny se sam uzivit diky vsem tem lidskopravnim blabolum dostavat prostredky ostatnich jen za to, ze existuje, proste se mi to nelibi (a nejen proto, ze nesnasim brzke ranni vstavani).

proc neni mozne podminit vyplatu davek nejakou cinnosti, prospesnou pro ostatni? v soucasne dobe obecni urad oznamil snizovani prispevku svym organizacim, tedy i technickym sluzbam, ktere reagovaly prohlasenim, ze klesne kvalita jimi poskytovanych sluzeb, tedy napr. i tech uklidovych. chodniky jsou po zime plne sterku, prachu, ale k uklidu neni mozne vyuzit pracovni silu, ktera se primo nabizi, protoze by se udajne jednalo o otrokarstvi. takze se budeme dale brodit spinou, odvadet dane a pojisteni, zivit zdrave silne muze a zeny, jejichz hlavnim zivotnim cilem je nezaplest se do neceho jako je prace, a to treba i za cenu pachani trestne cinnosti, za kterou jim hrozi par let ve spolecnosti sobe rovnych opet s hrazenym ubytovanim a stravou, jen s mensim omezenim v oblasti alkoholu a cigaret.

8 3
možnosti

film jsem neviděla. Ale už mě tak trochu zarazila upoutávka, kdy "nejlepší herečka" ( neherečka) říká " jak mám získat praxi, když mi nikdo nedá práci"...ten samý problém jsem měla poté, co jsem po střední škole hledala práci. A protože jsem se doma dovzdělávala ve znalosti PC a protože jsem chodila na kurz angličtiny, abych jako středoškolačka bez praxe měla tehdy co nabídnout ( neříkám, že jsem byla borec ), našla jsem. Protože jsem CHTĚLA! Kdyby Romové opravdu chtěli pracovat, snažili by se vzdělávat, ale proč by to dělali, když mají jisté své dávky?! A zřejmě jim stát vyplácí málo, tak musí do Německa....

No dobrá, je to jen úvaha nad upoutávkou. Film mě neláká, ale vzhledem k množství ocenění na něm asi něco bude.

7 0
možnosti
KS

K38a75r95e17l 77S78t28i48x

22. 2. 2015 16:49

Paní Švarcová, není na něm nic! Věřte.

7 0
možnosti
Foto

nedočetl jsem, neboť článeček obsahuje spoilery

0 0
možnosti
  • Počet článků 80
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1990x
Jsem jedenáctým rokem starostou slovácké obce Drslavice a při svém rozhodování se vždy řídím selským rozumem. Starostování vnímám jako službu všem spoluobčanům bez rozdílu. Před tím jsem cca 20 let na různých úrovních pracoval v IT a životní zkušenosti v těchto letech získané se snažím aplikovat na obecním úřadě.

Seznam rubrik