Ještě k trenýrkám

Poté co jsem přečetl různorodé názory a shlédl rozhovor s mluvčím Ztohoven na causu trenýrek bych si dovolil napsat pár řádků jak to vidím já a co mě udivuje zejména.

To, že chlapci ze Ztohoven jsou v drtivé většině článků k tématu nazýváni umělci, zase tak překvapivé není .. už jsem si zvykl na to, že kde jaký šumař je v tomto státě nazýván celebritou. Rozumím i záměru Ztohoven mediálně se na tomto zviditelnit, ostatně i já (ač nerad) nyní psaním tohoto blogu přispívám k propagaci těchto "umělců". Oceňuji dokonce jejich připravenost nést odpovědnost za svůj skutek.

Kladu si i otázku, proč jsou obří červené trenýrky nazývány uměleckým dílem - jsem ale ochoten připustit, že umění nerozumím .. v dnešním moderním pojetí světa zřejmě může být uměleckým dílem kde co.

Co mi ale zcela uniká a co bych prosil, aby mi někdo vysvětlil, jaká je souvislost mezi vlajícími trenkami na budově Pražského hradu a osobou prezidenta, kterému chci nějakou formou sdělit, že s ním nesouhlasím. Jinými slovy, jak k tomu ta nádherná budova Hradu přijde být dehonestována trenýrkami jenom proto, že v ní sídlí prezident republiky, se kterým v tom či onom nesouhlasím.

Můžete namítnout : a jak k tomu ta budova přijde, že v ní sedí takový prezident jako Zeman ? Odpověď je ale nasnadě : ten prezident byl zvolen v přímé demokratické volbě většinou občanů s právem volit a kteří se voleb zúčastnili. Sedí tam proto, že o tom rozhodla většina, ať se nám to líbí nebo ne. Ale proč proboha mít radost a tleskat trenýrkám pověšeným namísto vlajky na budově Hradu?

Dovolte mi příměr : 28.9., na státní svátek vyvěšuji státní vlajku na budovu našeho Obecního úřadu v Drslavicích. Druhý den jdu kolem a vidím, že tam státní vlajka nevisí, ale visí tam vlajka jiná, s velkou namalovanou černou prdelí. Tomu, kdo ji tam pověsil se pravděpodobně nelíbí, že starosta sedící v té budově je členem KDU-ČSL. Ptám se : je ten člověk, který tu vlajku s prdelí pověsil, umělec? Je ta vlajka s namalovanou černou prdelí uměleckým dílem? Neměl by si to spíš přijít vyříkat se mnou osobně, nebo třeba po mě hodit vajíčko, když by seznal, že je právě toto vhodná forma komunikace?

Červené trenýrky na Pražském hradě jsou symbolem jednoho velkého pokrytectví. Vím, že za to co teď napíšu to schytám, ale mnohem více rozumím těm, kteří házeli po Zemanovi vajíčka než těm Ztohoven. Ti lidé hozením vajíčka vyjádřili svůj názor na toho, s kým nesouhlasí. Pokud namítnete, že se na rozdíl od Ztohoven schovávali v anonymitě davu, že to byli zbabělci, tak říkám : ano, byli. Přesto ale pošpinili toho, ke komu mají výhrady. Ztohoven zneuctili Pražský hrad, budovu, která za nic nemůže a je, spolu s vlajkou kterou sundali, hrdým symbol našeho národa.

Nebo už opravdu nemáme úctu k ničemu?

Autor: Rostislav Mihel | středa 23.9.2015 9:29 | karma článku: 31,13 | přečteno: 768x
  • Další články autora

Rostislav Mihel

Očkovací taškařice

22.1.2021 v 9:15 | Karma: 23,51

Rostislav Mihel

Vítězství demokracie v Podolí

7.11.2016 v 13:36 | Karma: 17,11

Rostislav Mihel

Invaze xichtů

6.9.2016 v 8:36 | Karma: 32,23

Rostislav Mihel

Šťastné a veselé z Drslavic

24.12.2015 v 17:02 | Karma: 16,36

Rostislav Mihel

Noční vlci Alexandrovci

19.10.2015 v 15:58 | Karma: 26,30
  • Počet článků 80
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1990x
Jsem jedenáctým rokem starostou slovácké obce Drslavice a při svém rozhodování se vždy řídím selským rozumem. Starostování vnímám jako službu všem spoluobčanům bez rozdílu. Před tím jsem cca 20 let na různých úrovních pracoval v IT a životní zkušenosti v těchto letech získané se snažím aplikovat na obecním úřadě.

Seznam rubrik