- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Italie ma predstih asi 40ti let. Cena dnes za 1300 km prejeti autem je 56,00 euro (1512Kc). Zde je ten velky rozdil.
Na naší slavné D1 neplatí fyzikální a ostatní přírodní zákony. Minulý týden jsem popojížděl v asi pětikilometrové koloně před zůžením do jednoho pruhu, ve kterém bylo omezení na 80 km/h. Člověk by předpokládal, že tím zúžením projede předepsanou osmdesátkou v plynulé koloně. Opak byl pravdou. Jelo to sotva šedesát a o několik aut dál bylo vidět hodně, hodně velikou mezeru. A podobná byla vidět i ve zpětném zrcátku. Proč?
Cesta v opačném směru vypadala naprosto stejně, v tom jednom protijedoucím pruhu sem tam auto a před zúžením opět několikakilometrová kolona.
Ale takhle se jezdí na západě v omezeních úplně běžně. Velmi velké rozestupy a předepsaná rychlost (tedy 80 ne 60...). Pak hrozí minimum nehod. U nás levý pruh 100, auta bez rozestupů - prásk, nehoda a stojí 3 hodiny úplně všichni.
firmy mají stovky inženýrů, techniků, manažérů, ale pracovitých rukou 3 a 1/2. (((---těch 600.000 nezaměstnaných se to netýká, ti se mají fajn, berou vysoké sociální dávky od soudružky Marxové)))--- A na ty tři a půl se nesmí křičet, protože mohou odejít ihned k podobné firmě o městečko dál.--- Ale neztrácejme naději, přicházejí desetitisíce tmavých pracantů z přelidněné Afriky, a ti dřít umějí, celá republika ožije stavebním ruchem a veselými dělnickými písničkami a tanci u táboráků.
A za veselého dunění afrických bubnů (a snad možná i přímo tamtamů, pomocí kterých si budou navzájem sdělovat, že už jim Úřad práce veze svačinu)...
Se situací (stavem) na D1 máte absolutní pravdu. Ovšem ne na všem nese vinu stát. Jistě jste si na dálnicích a silnicích v zahraničí všiml chování řidičů. Hlavně co se rychlosti a odstupů týče. Světe div se, oni to dodržují! Takže je po dešti, el. systém sníží rychlost na 100 km/h a většina řidičů tak opravdu jede, i když je již sucho a dálnice přehledná... Tudíž i na omezeních (jsou tam také a dosti výrazné) nevznikají tak často stupidní nehody. Občas samozřejmě někdo rychlost překračuje (často Češi, Poláci, Slováci), ale normálně se před vámi předepsaně plouží supersport (dovedete si představit něco podobného u nás?) A co se týče poplatků, tak např. úsek Verona - Venezia - Udine - AT (cca 350 km) přijde jednosměrně na 26 EUR... takže žádná láce... Další podstatný rozdíl - dopravní info, třeba O3 - rychlé, stručné, z celého Rakouska a hlavně PŘESNÉ!
Nevím, pánové, s Německem nemám tu čest a s Itálií popisuji jeden můj konkrétní zážitek z cesty 14 dnů zpátky ..
No, právě to je ten problém...
Já bych tu Itálii zase tak neviděl v růžových barvách. Kolony se tam tvořej taky
Tvoří. A mýto vás vyjde na stejné peníze jako PHM...
Ale odlehlá místa Itálie jsou prostě odlehlá, že? Jako D1 u Kroměříže.
A říká Vám něco německé slovo Stau? Proč je v Německu asi tak frekventované?
A co jste Tim chtel p.t. ctenarstvu sdelit?