Prezidente Zemane, skutečně si pan Mynář zaslouží takový plat?

Kancléř prezidenta republiky pan Mynář má čistý měsíční plat 119.636,- Kč (to je 167.490,- Kč hrubého) bez toho, aniž by měl bezpečnostní prověrku. Pokud výše uvedenou sumu dále rozdělíme, pak Mynářův průměrný čistý měsíční plat činí 78.388,- Kč a k tomu dostává průměrně 41.248,- Kč na odměnách. Jeho plat je tak srovnatelný s ohodnocením předsedy vlády a tato skutečnost mě vede k přesvědčení, že by měl jeho nadřízený - v tomto případě pan prezident - vysvětlit, čím si tento na naše poměry astronomický plat zasluhuje.

Je jasné, že srovnávat plat starosty malé obce s hradním kancléřem je trochu zavádějící, přesto zde lze najít jednoznačnou spojitost : oba jsme služebníci státu, platí nás daňový poplatník (tedy občan) a tento si jistě zaslouží vysvětlení, co pro něj samotného konkrétně děláme a jak usilovně za daný plat pracujeme. Dívaje se na svou výplatní pásku konstatuji, že můj čistý měsíční příjem je 28.721,- Kč a odměny nemám žádné (resp. abych byl úplně přesný, jeden měsíc před třemi lety jsem měl odměnu 10.000,- Kč při příležitosti kulatého výročí mého narození).

Můj běžný pracovní den vypadá tak, že chodím do práce na 7 hodin a povětšinou se vracím v 17 hodin. Doma pak ve večer ještě 1-2 hodiny pracuji, připravuji se na další den, případně řeším méně důležité věci, kterým jsem se nestihl věnovat v průběhu dne. O víkendech se často účastním akcí spojených s funkcí starosty .. jinými slovy pokud bych starostou nebyl, jednalo by se o mé osobní volno. Jako statutární zástupce obce pak nesu odpovědnost za veškerý majetek obce a o tom, že jsem v průběhu roku vystaven mnoha, často nesmyslným kontrolám ze strany státu, ani nemluvě. Chci tím pouze sdělit, že má práce potažmo hospodaření obce je pod neustálým drobnohledem nejen občanů, ale i státních úřadů rozmanitého typu.

Tento můj výše zveřejněný plat je 4,16x menší než plat kancléře. Očekával bych tedy jako občan a daňový poplatník (nikoliv jako starosta) cca čtyřnásobné nasazení tohoto pána než-li moje. Odtud tedy, pane přímo zvolený prezidente Zemane pramení moje otázka, zda jste mi schopen podrobně argumentovat nasazení, výsledky práce, odpovědnost a kontrolní mechanismy kterými vyhodnocujete, zda si pan Mynář tento plat zaslouží. Měl by jste totiž, podobně jako já, pracovat "s péčí řádného hospodáře", tedy tak - a tady se myslím shodneme - abychom zbytečně neplýtvali veřejnými prostředky a neprohlubovali už tak obrovský schodek státního rozpočtu.

Pane prezidente, jste schopen takové argumentace ? Já za sebe říkám, že svůj plat 28.721,- Kč jsem schopen kdykoliv zcela bez problémů obhájit .. koneckonců o tom může svědčit i 229 z 299 hlasů, které jsem jako kandidát do zastupitelstva obce od občanů Drslavic získal v komunálních volbách v loňském roce. Těm skládám své účty, skládá je však vůbec někomu pan Mynář? Děkuji předem za odpověď, pane prezidente.

Související článek : http://www.lidovky.cz/mynar-v-cele-zebricku-na-premiich-loni-inkasoval-temer-700-tisic-pbg-/zpravy-domov.aspx?c=A150420_155332_ln_domov_hm#utm_source=idnes&utm_medium=text&utm_campaign=sph

Autor: Rostislav Mihel | úterý 21.4.2015 8:34 | karma článku: 40,94 | přečteno: 3792x
  • Další články autora

Rostislav Mihel

Očkovací taškařice

22.1.2021 v 9:15 | Karma: 23,51

Rostislav Mihel

Vítězství demokracie v Podolí

7.11.2016 v 13:36 | Karma: 17,11

Rostislav Mihel

Invaze xichtů

6.9.2016 v 8:36 | Karma: 32,23

Rostislav Mihel

Šťastné a veselé z Drslavic

24.12.2015 v 17:02 | Karma: 16,36

Rostislav Mihel

Noční vlci Alexandrovci

19.10.2015 v 15:58 | Karma: 26,30

Rostislav Mihel

Ještě k trenýrkám

23.9.2015 v 9:29 | Karma: 31,13
  • Počet článků 80
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1990x
Jsem jedenáctým rokem starostou slovácké obce Drslavice a při svém rozhodování se vždy řídím selským rozumem. Starostování vnímám jako službu všem spoluobčanům bez rozdílu. Před tím jsem cca 20 let na různých úrovních pracoval v IT a životní zkušenosti v těchto letech získané se snažím aplikovat na obecním úřadě.

Seznam rubrik